• 25 november 2019
  • leestijd 5 min.

Het Greengiving magazine over duurzaam (laten) groeien

Het eerste magazine van Greengiving is een feit! Gedrukt op gerecycled papier en verpakt in biologisch afbreekbare folie. Je zou het magazine ook kunnen zien als een inspiratiegids. Een echt bewaarexemplaar vol inspiratie om relaties bewust te laten groeien. 

10 jaar Greengiving

Het magazine biedt een terugblik op de afgelopen 10 jaar en staat vol met leuke klantverhalen, kijkjes achter de schermen, weetjes, trends en ontwikkelingen. De afgelopen jaren hebben we Greengiving kunnen uitbreiden naar Europa door middel van onze websites Greengiving.eu, Greengiving.de en Greengiving.be. We vinden het mooi om te zien dat ons groene assortiment ook in andere Europese landen wordt gewaardeerd. 

 

Souvenirs in het Anne Frank huis

Het Anne Frank huis is bekend over de hele wereld en is een van de meest toeristische trekpleisters van Amsterdam. De bijbehorende museumshop is drukbezocht. Achter de kassa hebben ze iets bekends hangen: de zwarte en witte tote bags die bij Greengiving vandaan komen! Tijdens een bezoek aan een museum in Londen kwam Joost de Wijer, leidinggevende van de boek- en museumwinkel, op het idee om katoenen tasjes te gaan verkopen. Hij is op het internet gaan zoeken en kwam zo bij Greengiving uit. Sinds anderhalf jaar is de shop vernieuwd en hangen de katoenen tassen op een goed zichtbare plek bij de kassa’s. “De katoenen tassen zien er altijd prachtig uit. Waar we vooral heel blij mee zijn, is hoe makkelijk het bestellen gaat.” vertelt Joost enthousiast.

 

Tips en tricks voor een duurzamer kantoor

In het magazine wordt uitgebreid uitgelegd hoe je je kantoor kan verduurzamen. Hierbij alvast een tip van de  sluier: staan er nog steeds single-use plastic flesjes of wegwerpbekertjes op uw bureau? Dat kan veel duurzamer door - net als Greengiving een – PET- free kantoor te worden. Dit houdt in dat er alleen maar glazen en koffiebekers (met logo bijvoorbeeld) of herbruikbare flessen zoals Doppers worden gebruikt. En zeg zelf, die drinken ook nog eens veel lekkerder dan wegwerpbekers en -flesjes! 

 

Toppers & trends

Vind je het wel eens lastig om dat juiste geschenk te kiezen? Dat is ook zeker niet makkelijk. Daarom helpen wij je graag een handje door in dit magazine onze topproducten uit te lichten. Hier alvast een klein voorproefje. Wil je je relaties verrassen met een zoete verfrissing of potentiële aantrekken met een gezonde kennismaking? Een appel die bedrukt is met eetbare inkt is een uniek product. Een verrassende actie om je bedrijf op deze manier te promoten! 

 

Of wat dacht je van oneindig notities maken? Voor de nieuwe generatie notitieboekjes wordt geen gewoon papier gebruikt. De revolutionaire Bambook is oneindig herbruikbaar dankzij de uitwisbare pagina’s. Het is vergelijkbaar met een whiteboard, maar dan met een schrijfervaring zoals op papier – de inkt vlekt niet als je er overheen veegt. Bovendien worden de Bambook producten geproduceerd en verkpakt door mensen met een afstand tot de afstandsmarkt. Als dat geen duurzaamheid is!

 

B(l)ooming business

Van de herfst tot het voorjaar verkopen we veel bloembollen. Ze worden graag cadeau gedaan aan buitenlandse zakenrelaties, vaak opvallend en op een typisch Hollandse manier verpakt. In het najaar worden tulpenbollen het meest verkocht. Dan moeten ze namelijk geplant worden om ervoor te zorgen dat ze in het voorjaar gaan bloeien. Maar hoe zit het eigenlijk met de duurzaamheid van zo’n relatiegeschenk? Natuurlijk is de bloembol zelf een uitermate duurzaam product, omdat het groeit, bloeit en volledig natuurlijk is. Bij het inkopen van de verpakkingen voor de bloembollen, maakt de leverancier altijd een duurzame keuze. Zo is al het hout FSC-gecertificeerd, wordt er CO2-neutraal bedrukt en ligt het dak van hun bedrijfshal vol met zonnepanelen. 

 

Nieuwsgierig wat er nog meer in het magazine staat? Bekijk de digitale versie van het magazine. Tip: lees het magazine op full screen voor optimaal leesplezier!