Beste bezoeker,

 

In verband met Goede Vrijdag en Pasen zijn wij van 29 maart - 1 april gesloten. Uiteraard kun je gewoon online een bestelling plaatsen of een mail sturen, maar houd dan rekening met een langere reactietijd. Graag helpen we je weer op dinsdag 2 april.

 

Fijne dag!

  • 18 januari 2021
  • leestijd 3 min.

Waarom zou je kiezen voor duurzame relatiegeschenken?

Leuk hoor, zo’n webshop met duurzame relatiegeschenken, maar wat is daar nu precies de meerwaarde van? Waarom zou ik investeren in eco relatiegeschenken? Het zou heel goed kunnen dat je jezelf dit afvraagt. In deze blog vertellen we je de meerwaarde van duurzame geschenken en laten we zien waarom ze een positieve impact hebben voor je organisatie. 

De kracht van verrassende relatiegeschenken

Om de vraag boven deze blog te kunnen beantwoorden, moeten we eerst even kijken waarom je überhaupt relatiegeschenken en promotionele artikelen zou inzetten. Hieronder zetten we dat op een rijtje:

 

  1. Het is een effectieve en positieve manier van reclame maken
  2. Relatiegeschenken vergroten je merkbekenheid en zichtbaarheid
  3. Relatiegeschenken zijn perfect om mensen te bedanken en waardering uit te spreken
  4. Dankzij relatiegeschenken kun je werken aan klantenwerving en klantenbinding
  5. Het is perfect ter afwisseling van de overload aan online advertenties

Het onderzoek van Advertising Specialty Institute (2019) laat zien dat klanten positiever denken over bedrijven waarvan ze een relatiegeschenk krijgen. Ze zijn maar liefst 2,5 keer eerder geneigd om een positieve mening te hebben over het bedrijf na het ontvangen van een fysiek relatiegeschenk. Bovendien worden promotionele geschenken gezien als de beste vorm van adverteren, vergeleken met radio- of krantadvertenties. En: 85% van de ontvangers onthoudt het bedrijf waarvan ze het geschenk ontvangen hebben. Deze cijfers laten duidelijk de positieve impact van relatiegeschenken zien.

 

Maar, waarom zou je dan kiezen voor duurzame relatiegeschenken? Dat vertellen we in de volgende alinea's.

 

Goed voor je reputatie

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om duurzaam te ondernemen met het oog op een betere wereld. Vanuit deze missie wordt er op allerlei niveaus nagedacht over duurzaamheid, hergebruik en het verantwoord omgaan met mensen en materialen. Een manier om dit uit te stralen naar je klanten en medewerkers, is door middel van relatiegeschenken. Met duurzame geschenken laat je zien dat je geeft om het milieu. Denk je nu “maar wat moet ik dan kiezen?”, ga dan eens rondneuzen tussen onze ruim 1300 producten. Tip: groeipapier, katoenen tassen en Doppers zijn op dit moment erg populair!

 

Als je kiest voor eco geschenken, levert dat bovendien een hoge waardering van je klant op. Dat blijkt uit onderzoek van promovenda Arianne van der Wal en Mark van Vugt, hoogleraar psychologie aan de Vrije Universiteit. Duurzame relatiegeschenken dragen dus op een positieve manier bij aan het imago en de reputatie van jouw merk of bedrijf. Klanten hebben een positievere indruk en zien je als meer maatschappelijk betrokken. Dit blijkt ook het eerder genoemde onderzoek van de Advertising Specialty Institute. Bijna de helft van de ontvangers hebben een positiever beeld van de gever als het product milieuvriendelijk is.

 

 

Goed voor het milieu

Recycle, reduce en reuse: een belangrijk principe als het gaat om verantwoord duurzaam ondernemen. Daarom is een relatiegeschenk gemaakt van natuurlijke of gerecyclede materialen een uitstekende keuze. Bekend zijn natuurlijk bamboe en katoen, maar wist je dat er ook producten zijn van kurk, tarwestro of zelfs hennep? Lees alles over de verschillende materialen in deze blog. Een aantal tips ter inspiratie:

 

 

Goed voor je klanten en relaties 

Mensen houden van verhalen. Een relatiegeschenk ontvangen waar een duurzaam verhaal achter zit, is dan ook ontzettend leuk. Het verhaal zorgt ervoor dat mensen kunnen plaatsen wat het product zo duurzaam en milieuvriendelijk maakt. En... goed voorbeeld doet goed volgen. Je kunt je klanten dus inspireren om ook duurzaam bezig te zijn.

 

Drie sterke voorbeelden van producten met een verhaal zijn Dopper, Tony's Chocolonely en Bambook. Dopper inspireert mensen om de plastic afvalberg in onze oceanen te verminderen door herbruikbare waterflessen te gebruiken. Bovendien worden met elke verkochte Dopper drinkwaterprojecten gesteund. Tony's Chocolonely heeft als missie om met haar fairtrade chocoladerepen de chocoladewereld 100% slaafvrij te maken. Bambook wil met haar uitwisbare notitieboekjes papierverspilling en ontbossing tegengaan. Voor elke aangeschafte Bambook wordt zelfs één boom geplant. Meer weten? Lees de verhalen van de duurzame merken in ons assortiment.

 

      

 

Dus...

Als je toch relatiegeschenken nodig hebt, kun je er dus net zo goed voor zorgen dat ze duurzaam zijn. Dat is beter voor het milieu, voor je relaties en voor je bedrijf. Kortom, een win-win-win situatie!