Blogs

Greengiving werkt thuis: onze ervaringen 1 mei 2020

Inmiddels wordt er al een paar maanden actief thuisgewerkt en zijn er maar weinig mensen op kantoor. Dit is natuurlijk een grote omschakeling: van het gezellige kantoorleven naar thuis stil achter je bureautje zitten. In deze blog laten we twee medewerkers aan het woord die hun ervaringen vertellen rondom het thuiswerken: wat doen ze op een dag, hoe houden ze contact met collega’s en lukt geconcentreerd werken een beetje ondanks alle afleiding?

Lees meer min.

4 opstekers voor personeel en relaties in coronatijd 7 april 2020

Werken jij en je medewerkers en relaties ook zoveel mogelijk thuis? Dat is voor niemand makkelijk, waardoor een offline stimulans erg gewaardeerd zal worden. Een presentje in de brievenbus is dan een grote verrassing. Dit hoeft geen groot en duur pakket te zijn, want we hebben vier brievenbusgeschenken geselecteerd die een vrolijke, duurzame opsteker vormen in tijden van onzekerheid.

Lees meer min.

De hercertificering van ons MVO-beleid 9 maart 2020

Vorig jaar zijn we voor de eerste keer gekeurd op ons MVO-beleid en hebben we daarvoor het keurmerk in de wacht gesleept. Hebben betekent hier alleen geen houden, want ieder jaar wordt er aan de hand van een lijst criteria bepaald of we opnieuw worden gecertificeerd. Pas kwam er weer een inspecteur van Keurmerk Nederland langs om te bepalen of we niet alleen duurzaam inspireren, maar zelf ook duurzaam doen en zijn. Gelukkig was de uitslag positief: we mogen ons keurmerk conform ISO 26000 behouden!

Lees meer 2 min.

Achter de schermen: tussen drukproef en product 24 februari 2020

Na bestelling van een product sturen wij altijd een digitale drukproef waarop u kunt zien hoe het resultaat eruit komt te zien. Nadat u deze heeft goedgekeurd blijft het eventjes stil voordat u een verzendbevestiging krijgt en even later uw bestelling op de juiste plek bezorgd krijgt. Juist in die tijd wordt er hard gewerkt om uw producten te personaliseren. Wij gingen langs bij de drukkerij waar we al lange tijd mee samenwerken en kregen een kijkje achter de schermen. 

Lees meer 3 min.

Greengiving sponsorde de educatieve zeilreis van Kiki 17 februari 2020

Je bent jong en je wilt wat. Dat is in het geval van de 16-jarige Kiki Roobol zeker van toepassing. Ze maakte haar droom waar en zeilde in zes weken van Sint-Maarten naar Cuba op Masterskip De Wylde Swan. Verder is ze een heel normale tiener die in de vijfde klas van het vwo-technasium zit op het Johannes Fontanus College in Barneveld. Omdat Greengiving in haar gelooft sponsorden we haar reis en na afloop deed ze enthousiast verslag van het avontuur.

Lees meer 4 min.

Duurzame relatiegeschenken: 4 opvallende trends in 2020 28 januari 2020

In relatiegeschenkenland is het altijd weer afwachten welke kant het op gaat. Beurzen zijn grote spelers die bepalen wat de trends zijn voor een bepaald jaar. Gelukkig zien we dat duurzaam nog steeds terrein wint, waardoor steeds meer bedrijven kiezen voor een duurzaam alternatief voor hun geschenken. Voor 2020 zien we aantal duidelijke trends die we in ons achterhoofd gaan houden bij het toevoegen van nieuwe producten aan ons assortiment. Ze bieden bovendien genoeg inspiratie om originele geschenken weg te kunnen geven dit jaar.

Lees meer 4 min.

Klantcase: Anne Frank Huis scoort met duurzame tote bags 21 januari 2020

Het Anne Frank Huis is bekend over de hele wereld en is een van de meest toeristische trekpleisters in Amsterdam. Al deze toeristen komen kijken waar een Joods meisje met haar familie een gedeelte van de Tweede Wereldoorlog heeft doorgebracht. De bijbehorende museumshop is drukbezocht. Achter de kassa zien we wat bekends, want daar hangen zwarte en witte tote bags die bij Greengiving vandaan komen! We krijgen een persoonlijke rondleiding door het museum en de winkel van Joost de Wijer, leidinggevende van de boek- en museumwinkel, terwijl hij vertelt over zijn redenen om voor katoenen tassen van Greengiving te kiezen.

Lees meer 4 min.

Zo doen we klantrecensies anno 2020 14 januari 2020

Klantrecensies zijn handig, maar omdat er vaak op wordt aangedrongen bij de klant zijn ze niet echt spontaan. De nieuwe manier is daarom om social media hiervoor in te zetten. Dit is ideaal, omdat klanten platforms als Facebook en Instagram vaak toch al gebruiken. Bovendien vermelden ze uw bedrijf in hun verhaal, wat betekent dat al hun volgers u te zien krijgen. Het werkt dus ook nog eens als reclame! Moedig daarom uw klanten aan om hun ervaringen met uw bedrijf op sociale media te zetten. Wanneer u dit vervolgens repost, ontstaat er aan beide kanten een win-winsituatie. Onderstaande berichten gaan over Greengiving. Door de sprekende beelden heeft u aan het einde van dit blogbericht genoeg inspiratie voor een duurzame giveaway!

Lees meer 3 min.

Het Greengiving magazine over bewust en duurzaam (laten) groeien 25 november 2019

Het eerste magazine van Greengiving is een feit! Gedrukt op gerecycled papier en verpakt in biologisch afbreekbare folie. U zou het magazine ook kunnen zien als een inspiratiegids. Een echt bewaarexemplaar vol inspiratie om relaties bewust te laten groeien. 

Lees meer 5 min.

Greengiving wint de eerste prijs bij de .eu Web Awards! 21 november 2019

Greengiving.nl bestaat al 10 jaar, maar na een poosje merkten we dat de interesse in duurzame relatiegeschenken breder in Europa aanwezig was. En zo werd - naast Greengiving.nl, Greengiving.de en Greengiving.be - ook Greengiving.eu geboren. Voor de zesde editie van de .eu Web Awards was Greengiving.eu genomineerd als beste website in de categorie ‘Better World’. En we hebben gewonnen!

Lees meer 3 min.

De kerst staat voor de deur: wat wordt dit jaar uw kerstgeschenk? 11 november 2019

Kerstpakketten, relatie- en eindejaarsgeschenken horen bij de decembergewoontes van Nederland. Een belangrijke toegevoegde waarde van een relatie- of eindejaarsgeschenk is het verhaal erachter. Een kerstpakket moet ergens over gaan, een boodschap overbrengen en de ontvanger een goed gevoel geven. Heeft u geen idee wat u dit jaar weer moet verzinnen? Geen zorgen! Daar kunnen wij u bij helpen.

Lees meer 5 min.

MVO in de praktijk: hoe doe je dat succesvol? 10 oktober 2019

Maatschappelijk verantwoord ondernemen: wie hoor je er niet over tegenwoordig? Het is een hot topic, maar dat maakt ook dat iedereen er een mening over heeft en je soms door de bomen het bos niet meer kunt zien. Want hoe neem je als bedrijf je verantwoordelijkheid om MVO-proof te ondernemen en dat ook goed te communiceren zonder beschuldigd te worden van greenwashing? Daarom geven we een aantal tips die óf kostenbesparend zijn, of waarbij je de investering later dubbel en dwars terugverdient.

Lees meer 3 min.

Een BeCommerce keurmerk voor Greengiving.be 11 september 2019

Sinds kort is Greengiving.be gecertificeerd met het BeCommerce keurmerk. Dit label geeft in het kort aan dat we een betrouwbare en veilige webshop zijn. BeCommerce is de Belgische tak van het Ecommerce Europe trustlabel, dat Europawijd veilig online winkelen garandeert en ervoor zorgt dat de regels overeenkomen. Ook dit trustlabel mag Greengiving.be dragen. Om concreet te maken wat dat nu betekent, gaan we in deze blog uitleggen wat de gedragscode is waar we ons aan houden en wat u als consument dus van ons kunt verwachten.

Lees meer 3 min.

Shop de nieuwe Dopper Glass met logo bij Greengiving! 5 september 2019

De plasticsoep is niet alleen in oceanen te vinden, maar helaas ook in rivieren en kanalen dichtbij huis. Wat opvallend is over de microplastics die gevonden worden in zoetwater bronnen, is dat het hoogste percentage hiervan afkomstig is van plastic flessen. Laten we daar dus beginnen. Elke individuele verandering kan een verschil maken. Dopper komt dan ook met een opvallend duidelijk statement: we zullen niet rusten tot al onze wateren zo helder zijn als glas. En daarom: een glazen Dopper die deze boodschap uitdraagt. Lees snel verder!

Lees meer 3 min.

Het bijzondere verhaal achter je Retulp drinkfles 27 augustus 2019

Een mooie drinkfles kopen en tegelijkertijd plastic besparen én water doneren? Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Toch kan het allemaal met de waterflessen van Retulp. Hoe? Dat gaan we je haarfijn uitleggen, zodat je hetzelfde kunt doen wanneer je zo'n mooie fles aan je relaties geeft. Lees snel verder om meer te weten te komen over wat de aankoop van een Retulp fles teweegbrengt en wat Mission Indisposable daarmee te maken heeft.

Lees meer 3 min.

Alles over katoenen tassen bedrukken 16 augustus 2019

Katoenen draagtassen waren altijd al populair, maar sinds het verbod op gratis plastic tasjes zijn ze helemaal niet meer aan te slepen. Katoenen tassen vormen namelijk hét duurzame, herbruikbare alternatief voor plastic wegwerptasjes. Het is dan ook niet voor niets dat bedrijven hier graag op inspelen door katoenen tasjes in te zetten als promotiemiddel op beurzen en evenementen en ze als goodiebag geven aan (potentiële) klanten en relaties. In deze blog vertellen we je alles over verschillende soorten tote bags en hun toepassingen.

Lees meer 3 min.